Sinds ik ontdekt heb hoe Pinterest werkt ben ik totaal verslingerd. Een nutteloos momentje wordt ogenblikkelijk omgetoverd tot een inspiratie-momentje. Wachten? Nooit meer saai dankzij Pinterest.
Voor degenen onder jullie die (nog) niet weten wat het is: Pinterest is een virtueel prikbord. Je hebt je eigen pagina met prikborden, die je kunt rangschikken en noemen hoe je zelf wilt. Je kunt dingen 'pinnen' (opprikken dus), je kunt ook bepaalde mensen volgen om te zien wat zij pinnen.
De lol van dit verhaal is dat het om plaatjes gaat, die uiteindelijk weer doorverwijzen naar de site waar het vandaan komt. Dit werkt fantastisch omdat je met een oogopslag ziet wat de bedoeling is, en of het iets voor jou is. Een beeld zegt meer dan duizend woorden.
Ik was voorzichtig begonnen met een prikbord voor 'Eten en koken', en het water loopt in mijn mond bij het zien van alle foto's en bijbehorende recepten die ik al gepind heb. Maar nu besloot ik te gaan zoeken op 'organize'. En dat kan ik jullie allemaal aanraden. De meest fantastische ideeën worden je zomaar in de schoot geworpen. 
Hoe je snoeren organiseert. 
Hoe je zelf ladeverdelers maakt. 
Hoe je je pasjes (die toch steeds weer in je portemonnee sluipen) eenvoudig bij de hand houdt. 
Hoe je haarelastiekjes, schuifspeldjes of batterijen slim opruimt.  
Hoe je de was van een hele familie slim verwerkt. 
Hoe je je bureau, je keuken of zelfs je hele leven organiseert.
Hoe je je voorraadkast zo handig mogelijk indeelt - mijn handen jeuken gewoonweg om te beginnen. Wat dacht je van - als je een weekmenu-planner bent  - in de voorraadkast zeven mandjes te plaatsen met daarin per maaltijd de houdbare ingrediënten?  Superslim, want zo voorkom je dat je dat ene blik kokosmelk in drie verschillende maaltijden gepland hebt en er dus twee tekort komt (ja, dat soort dingen doe ik dus altijd). Of dat iemand zomaar een blik of pot opentrekt die jij bedoeld had voor een maaltijd. Die (voorraadkast indelen) pin komt van deze pagina http://www.bhg.com/kitchen/storage/pantry/organize-your-pantry-by-zones/#page=4 (en vergeet niet de dia's links en rechts ook te bekijken en te lezen, zo handig!).
En dan zijn er nog de pins van sites met printbare lijsten: weekmenu's, dagplanners, schoonmaakplanners, noodgevallen-lijsten, overzichten voor alles wat je maar kunt verzinnen. 
Ik heb het idee dat Pinterest de virtuele versie is van de kantoorboekhandel. Daar kon ik als kind uren ronddwalen, genietend van pennen, potloden, papier en al die andere spullen die het leven zo aangenaam maken. En nu heb ik alles binnen handbereik. 
Voor degenen die niet van plan zijn zich in Pinterest te gaan verdiepen: geen probleem. Als ik echt fantastische dingen leer over organiseren, consuminderen of koken, zal ik ze uiteraard delen via dit blog!



1 reacties:

Eva - maarallerminstsaai zei

oooh leuk! Ik kan ook zo blij worden van organiseren en kon vroeger ook uren in de boekhandel doorbrengen :-)